ulica 38-136
Ostrobramska
Trasa Łazienkowska2.jpg
Ulica Ostrobramska
Dzielnica: Praga Południe, Wawer
Okres powstania: ok. 1925 roku
Długość: 4300 m

Ulica Ostrobramska w rejonie Zamienieckiej

Osiedle Park Ostrobramska (nr 75) – w budowie (08.2013por. 04.2013)

Centralna Biblioteka Wojskowa (nr 109)

Ulica Ostrobramska – ulica szybkiego ruchu (część Trasy Łazienkowskiej), położona na warszawskiej Pradze Południe, a w końcowym biegu na granicy Pragi Południe i Wawra, o długości 4,3 km biegnąca od skrzyżowania z ulicą Marsa i Płowiecką (rondo Mościckiego) na zachód krzyżując się kolejno z ulicami:

- od północy:

- od południa:

Swój ostateczny bieg zakańcza wpadając w skrzyżowanie z Aleją Stanów Zjednoczonych. W 2013 roku wybudowana została ścieżka rowerowa na odcinku RodziewiczównyFieldorfa, a w latach 2014-2015 na odcinku FieldorfaPoligonowa.

Ulica powstała około 1925 w wyniku rozwoju tej części Grochowa. Przez długi okres czasu stanowiła mało znaczącą komunikacyjnie żużlową uliczkę. W latach 50. ubiegłego wieku jej modernizacja pozwoliła na przeprowadzenie pierwszej linii autobusowej w tym rejonie o numerze: 135, natężenie ruchu jednak nadal było niewielkie. W 1967 ulicą kursowała również linia J (pętla w okolicach projektowanego Węzła Marsa), a na początku lat 70. uruchomiono kolejne dwie linie: 158 i 182, miały one pętle w okolicach dzisiejszego Parku Znicza. Rok 1973 okazał się byc przełomowy dla ulicy, kiedy włączono ją w system drogowy Trasy Łazienkowskiej, szeroka, nowoczesna ulica połączyła wtedy Aleję Stanów Zjednoczonych z ulicą Marsa, poprawiła się obsługa okolicznych terenów, trasa rozładowała ruch w ulicy Grochowskiej.

Nazwa ulicy pochodzi od Ostrej Bramy w Wilnie, wewnątrz której znajduje się kaplica z obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej.

Przy ul. Ostrobramskiej znajduje się wiele ważnych obiektów: