Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Ulica Ostródzka – długa na niemal 6 kilometrów ulica rozciągająca się obszarach MSI Grodzisk i Kobiałka na Białołęce oraz Bródno-Podgrodzie na Targówku.

Na dawnych terenach wiejskich ulica istniała już od przedwojnia. Obecnie rozpoczyna się jako osiedlowa uliczka przy ulicach Malborskiej i Kowalskiego, następnie biegnąc na północ krzyżuje z ul. Tokarza i zostaje przerwana przez ul. Toruńską. Ulica kontynuuje swój bieg po drugiej stronie Trasy Toruńskiej jako zjazd z niej, a następnie przechodzi wzdłuż licznych osiedli, segmentów, domów i bloków krzyżując kolejno z ulicami: Maćka z Bogdańca, Nurmiego i Współczesną, Lapońską, Juranda ze Spychowa, Berensona, Porannej Rosy, Warzelniczą, Brzeziny, Małych Dębów, Małego Rycerza, Wierzbiny i Spichrzową, Zmyśloną i Pszeniczną, Zdziarską, przechodzi nad Kanałem Markowskim i przechodzi w ulicę Mochtyńską.

Kościół św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty (w budowie) – 09.2014

Przy ulicy, pod numerem 175, znajduje się Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi i Dwujęzycznymi Nr 164 im. Polskich Olimpijczyków, zaś pod numerem 172 trwa budowa kościoła św. Mateusza Apostoła i Ewangelisty. Na rogu ulicy Ostródzkiej i Juranda ze Spychowa (zdjęcie) i Berensona (zdjęcie) znajdują się krzyże przydrożne.

Na ulicy usytowany jest przystanek 01 zespołu przystankowego Ostródzka, zespoły Współczesna i Piasta Kołodzieja, przystanki 01 i 02 zespołów Juranda ze Spychowa i Berensona, a także zespoły Małych Dębów, Małego Rycerza, Pszeniczna oraz przystanki 01 i 02 zespołu Mańki-Wojdy wraz z nieużywaną pętlą autobusową.

Advertisement