Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Obozowa.

Ulica Obozowa – ulica położona na Woli, która biegnie od Młynarskiej do Księcia Janusza, ma długość około 2,5 kilometra.

Ulica Obozowa (rejon ul. Wawrzyszewskiej) (2014)

Ulica Obozowa (rejon al. Prymasa Tysiąclecia) (2014)

Opis i historia

Ulica Obozowa powstała w XIX wieku. Przez długie lata nie odgrywała dużej roli, jednak gdy rozbudowano Moczydło i Koło, ulica zyskała na znaczeniu. W maju 1935 roku wspierany przez państwo Bank Gospodarstwa Krajowego postawił na Kole domy wystawy mieszkaniowej, składające się z niewielkich, ale nowoczesnych budynków. Starano się w ten sposób zwalczyć wielki niedostatek mieszkań. Co ciekawe, osiedle otwarto jako wystawę, podczas której prezentowano sprzedawane mieszkania. Obok powstało osiedle Towarzystwa Osiedli Robotniczych. Dnia 14 grudnia 1931 roku poprowadzono tędy linię 16b, łączącą Plac Zbawiciela z Młynowem.

W czasie wojny zabudowa nękana była niemieckim ogniem z broni maszynowej, działami kolejowymi jeżdżącymi wiaduktem oraz nalotami Luftwaffe, jednak osiedle przetrwało do dziś. Obecnie na Obozowej powstają nowoczesne budynki i restauracje (między innymi osiedle Wola Tower), w planach jest przebudowa ulicy z wydzieleniem torowiska i wysepek przystankowych oraz wytyczeniem pasów dla rowerów.

Ulica zaczyna od się skrzyżowania z Młynarską, następnie biegnie w kierunku północno-zachodnim przecinając z północy ulicę Ostroroga, następnie od południa Płocką i Gostyńską, a później znów od północy Sołtyka, św. Stanisława i Wawrzyszewską, gdzie po przejściu pod wiaduktem kolejowym kieruje się dalej na zachód przecinając aleję Prymasa Tysiąclecia. Później krzyżuje się z Majakowskiego, Długomiła, Magistracką, Dahlberga, Deotymy, Dalibora, Erazma Ciołka i Księcia Janusza, gdzie przechodzi w ulicę Dywizjonu 303. Obozowa ożywa w soboty i niedziele podczas targu antyków i staroci, odbywającego się na Kole. Zjeżdżają nań handlarze z całej Polski.

Schemat

2x1PN-T.gif ul. Młynarska
2x1PN-T.gif ul. Ostroroga
2x1LN-T.gif ul. Płocka
2x1PN-T.gif ul. Stanisława
2x1LN-T.gif ul. Radziwie
2x1PN-T.gif ul. Wawrzyszewska
2xKW-T.gif Linia kolejowa nr 20
S8.gif al. Prymasa Tysiąclecia
2x1PN-T.gif ul. Majakowskiego
2x1B-T.gif ul. Magistracka, ul. Długomiła
2x1B-T.gif ul. Deotymy, ul. Dahlberga
2x1B-T.gif ul. Ciołka, ul. Dalibora
2x1B-T.gif ul. Księcia Janusza, ul. Dywizjonu 303

Advertisement