ulica 3-124
Marsa
Marsa (węzeł).JPG
ul. Marsa (rejon Ostrobramskiej)
Dzielnica: Praga Południe, Rembertów, Wawer
Okres powstania: ok. 1909 rok
Długość: 3200 m

Ulica Marsa – ulica o długości 3,2 km położona na Pradze Południe i w Rembertowie. Biegnie od skrzyżowania ulic Płowieckiej i Ostrobramskiej (ronda I. Mościckiego) na północ krzyżując się kolejno z ulicami:

Ulica Marsa
(rejon ul. Ostrobramskiej2008)

– od wschodu:

– od zachodu:

Swój bieg kończy po skrzyżowaniu z ulicą Cyrulików, zaraz za linią kolejową PKP Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Trasa tworzy granicę między dzielnicami: Praga Południe i Wawer oraz między Rembertów, a Wawer. Marsa jest częścią drogi wojewódzkiej DW637 na całej swojej długości oraz DW631 na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Płowiecką a Żołnierską.

Od 2005 roku trwa przebudowa ulicy, najpierw do 2011 roku wybudowano rondo oraz węzeł łączący ulicę z Trasą Siekierkowską, następnie rozpoczęto przebudowę ulicy w kierunku ul. Żołnierskiej, gdzie powstały dwa nowe wiadukty nad linią kolejową, a docelowo do 2017 roku ma powstać kolejny wiadukt łączące się z ul. Żołnierską. Nie wiadomo, czy zostanie zrealizowany drugi wiadukt w kierunku centrum, gdyż jego budowę blokuje instytut z siedzibą przy ul. Marsa 61.

Pochodzenie nazwy ulicy nie jest do końca jasne. Nawiązuje ona najprawdopodobniej do boga wojny - Marsa lub pochodzi od Pola Marsowego, czyli popularnej nazwy poligonu lub placu ćwiczeń. Inne źródła podają, że została tak nazwana na cześć planety: Mars. W 1999 roku w telewizji i prasie spekulowano, jakoby nazwa ulicy miała zostać zmieniona na al. NATO (z ang. Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego), w 50. rocznicę powstania układu.

Najważniejsze obiekty

Galeria

Marsa.jpg
Marsa (nr 44, kapliczka).JPG
Marsa, Trasa Siekierkowska (budowa).JPG
Marsa (przebudowa, nowy wiadukt).JPG
Marsa (budowa wiaduktu).JPG
Marsa (przebudowa).JPG
Marsa 2.JPG
Marsa 3.JPG
Marsa (wiadukty nad torami kolejowymi).JPG