ulica 1-69
Zygmunta Krasińskiego
Krasińskiego.jpg
Ulica Krasińskiego
Dzielnica: Żoliborz
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 2 950 m

Ulica Krasińskiego na skrzyżowaniu z Przasnyską

Ulica Zygmunta Krasińskiego – długa na prawie 3 kilometry ulica położona na Żoliborzu, ciągnąca się od Wybrzeża Gdyńskiego na wschodzie do Powązkowskiej na zachodzie. Posiada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku pl. WilsonaSady Żoliborskie oddzielone szerokim zieleńcem.

Ulica Krasińskiego rozpoczyna swój bieg od skrzyżowania z Wybrzeżem Gdyńskim, po czym biegnąc na zachód krzyżuje się kolejno z ulicami: Czarnieckiego, Dziennikarską, Karpińskiego, Mickiewicza, Słowackiego, Felińskiego, Toeplitza, Filarecką, Hozjusza, Suzina, Kochowskiego, Jaśkiewicza, Trentowskiego, Popiełuszki, Sady Żoliborskie, Broniewskiego, Anny German, Przasnyską i Elbląską, kończąc swój bieg na skrzyżowaniu z Powązkowską.

Planowane jest przedłużenie ulicy w kierunku południowo-zachodnim do Trasy AK oraz w kierunku Wisły, mostem Krasińskiego do ulicy Budowlanej na Bródnie. Na odcinku od placu Wilsona do ul. Budowlanej planuje się poprowadzić linię tramwajową.

Patronem ulicy jest Zygmunt Krasiński – polski poeta, dramatopisarz, prozaik i filozof historii.

Najważniejsze obiekty

Galeria

Krasińskiego (nr 34a).JPG
Krasinskiego (3).jpg
Krasińskiego (tabliczka).jpg
Krasińskiego-16.jpg
Krasińskiego-tabliczka.jpg
Tablica Jan Bułhak ul. Krasińskiego 18.JPG