Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Białołęce. Zobacz też: ulica Jeżewskiego na Ursynowie.

Widok na zachodnią część ulicy

Widok z wiaduktu w ciągu ulicy

Ulica Marcelego Jeżowskiego – ulica położona na Choszczówce na Białołęce.

Historia

Zanim zbudowano ulicę, samochody mogły przejeżdżać przez tory grodzonym przejazdem znajdującym się 200 metrów na południe, który zlikwidowano po zbudowaniu wiaduktu.

Budowę ulicy z wiaduktem PKP PLK rozpoczęła 8 listopada 2010 roku[1], po uzyskaniu 22 czerwca 2010 roku pozwolenia na budowę[2], równolegle z budową wiaduktu w ciągu ul. Klasyków i wiaduktu w Chotomowie.

Na wykonawcę inwestycji wybrano firmę INTOP Warszawa, która wyceniła inwestycję na Choszczówce i w Chotomowie na 9 milionów złotych[3]. Początkowo datą oddania ulicy z wiaduktem był koniec września 2011 roku – prace opóźniły się z powodu sprzeczności pozwolenia na budowę z dokumentacją techniczną oraz kolizji z siecią energetyczną.

Ulicę ostatecznie otwarto z rocznym poślizgiem 12 września 2012 roku o godzinie 11.35 wraz ze skierowaniem dzień później tamtędy linii 133[4]. Dzięki wiaduktowi zwiększono także maksymalną prędkość pociągów na tym odcinku do 160 km/h.

Przebieg

Biegnie od ul. Deseniowej na zachodzie do ul. Mehoffera na wschodzie przechodząc wiaduktem nad linią kolejową nr 9 - de facto na ulicę składa się wiadukt oraz wjazd i zjazd z niego.

Otoczenie

Wzdłuż ulicy nie znajdują się żadne budynki. Na całej jej długości biegnie asfaltowa ścieżka rowerowa. Przy wiadukcie nie znajduje się winda ani schody, co zostało okrzyknięte absurdem[5].

Plany na przyszłość

Według planu zagospodarowana ulica ma zostać przedłużona dalej na zachód[6], gdzie przechodziłaby ona obok oczyszczalni ścieków Czajka i dalej przecinała ul. Czeremchową i Prząśniczek, kończąc się na Modlińskiej.

Patron

Patronem ulicy jest Marceli Jeżowski – inżynier, założyciel Związku Mierniczych Przysięgłych, kierownik lindleyowskiego biura pomiarów, kartograf i geodeta, współzałożyciel i nauczyciel w Warszawskiej Szkole Geodezyjnej. Uchwała o nadaniu nazwy ulicy powstała 14 lutego 2014 na LIV sesji Rady Dzielnicy Białołęka, wcześniej do ulicy odnoszono się jako Mehoffera-bis. Nowa nazwa została zatwierdzona uchwałą rady miasta z 20 marca 2014 roku[7].

Przypisy

Advertisement