Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

<place lat="52.15988610" lon="21.03673030" /> Ulica Wojciecha Bogumiła Jastrzębowskiego – ulica położona na osiedlu Stokłosy na Ursynowie, która łączy al. Komisji Edukacji Narodowej z al. Rodowicza „Anody". Patronem ulicy jest Wojciech Jastrzębowski, polski naukowiec.

Historia

Ulica powstała w latach 70. XX wieku[1] podczas budowy Ursynowa Północnego, nie przecinała żadnych ulic. Pierwsze autobusy, o numerach „177” i „192”, wyjechały na nią w dniu 19 listopada 1978[2]. W 1995 roku, przy skrzyżowaniu z al. Komisji Edukacji Narodowej, otwarto do użytku stację metra Stokłosy.

Opis

Ulica ciągnie się od zachodu od skrzyżowania z al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Stanisława Herbsta mijając po kolei niewielkie osiedlowe uliczki: Bacewiczówny, Zamiany, ZWM oraz większą ulicę Beli Bartoka, przy czym kończy swój bieg na skrzyżowaniu z aleją Rodowicza "Anody".

Przy Jastrzębowskiego oprócz stacji metra mieści się także sklep MarcPol, natomiast przy skrzyżowaniu z aleją Rodowicza stacja benzynowa i pętla autobusowa Ursynów Północny.

Przypisy

Advertisement