Ulica Grotowska – ulica położona w rejonie MSI Boernerowo na Bemowie.

Historia

Powstała pomiędzy lipcem a listopadem 1933[1] jako jedna z ulic nowo powstającego Osiedla Łączności Babice. Ulicy nadano nazwę Parkowa, jako że biegła wzdłuż granicy pobliskiego lasu, który w dwudziestoleciu międzywojennym był płatnym parkiem.

W willi przy ul. Parkowej 15 zamieszkał minister poczt i telegrafów Rzeczypospolitej Polskiej – Ignacy August Boerner wraz z małżonką Zofią[2]. W 1936 r. przy skrzyżowaniu ulicy Parkowej z al. Aleksandra Prystora (dzisiejsza nazwa: ulica Westerplatte) postawiono, na cokole odlanym w roku 1933, figurę Matki Bożej z Dzieciątkiem, która przetrwała II wojnę światową i stoi na swoim miejscu do dziś[3][4][5].

Na mocy Uchwały nr 15 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 20 maja 1954 r. w sprawie nadania nazw ulicom, nazwę drogi zmieniono na obecną, która nawiązuje do dawnej wsi Groty[6].

Opis

Jest to jedna z ulic Boernerowa. Krzyżuje się z: ul. Natalii, Westerplatte oraz ul. Kleeberga.

Przy skrzyżowaniu z ul. Kleeberga oraz z ul. Westerplatte znajdują się wejścia do Lasu Bemowskiego.

Przebieg

1x1DP.gif ul. Kleeberga
1x1L.gif ul. Westerplatte
1x1GP.gif ul. Natalii

Galeria

Przypisy

  1. Lermer L. Kronika Boernerowa. Warszawa: Wydawnictwo IPN, 2017. s. 23.
  4. Raczek, B. Boernerowo i jego świątynia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza RYTM, 2006. s. 32.
  5. Figura Matki Boskiej z Dzieciątkiem – sztuka.net (data dostępu: 14 czerwca 2019)
  6. Uchwała nr 15 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 20 maja 1954 r. w sprawie nadania nazw ulicom, Dziennik Urzędowy Rady Narodowej m.st. Warszawy, Warszawa, dnia 5 czerwca 1954 r., nr 6, poz. 14, s. 3-7.