Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: osiedle Górczewska i zespół przystankowy Osiedle Górczewska.
ulica 1-259
Górczewska
Górczewska.JPG
ul. Górczewska na wysokości ul. Syreny
Dzielnica: Bemowo, Wola
Okres powstania: koniec XIX wieku
Długość: 5 500 m

Ulica Górczewska – ulica na Woli i Bemowie.

Historia

Zobacz więcej w artykule: historia ulicy Górczewskiej.

Historia ul. Górczewskiej sięga czasów średniowiecza. Jest to jeden ze starszych traktów wychodzących z Warszawy, prowadzący do wsi Górce.

Charakterystyka

Ulica Górczewska (rejon ul. Działdowskiej)

Ulica Górczewska (rejon ul. Przanowskiego)

Ulica zaczyna swój bieg na zachodniej granicy Warszawy z Bliznem Łaszczyńskiego, następnie krzyżuje się z ulicami Coopera, Lazurową (jako rondo Radia Wolna Europa), Klemensiewicza, Powstańców Śląskich, Konarskiego, Krępowieckiego, Góralską, Ulrychowska (de facto nie łączy się), Jana Olbrachta, Księcia Janusza. Ciołka, Deotymy, Elekcyjną, aleją Prymasa Tysiąclecia, Sokołowską, Syreny, Płocką, Działdowską, Tyszkiewicza i kończy się na skrzyżowaniu z Młynarską i Lesznem, które jest przedłużeniem ulicy Górczewskiej.

Stanowi fragment drogi wojewódzkiej numer 580, niemal na całym odcinku wzdłuż biegnie ścieżka rowerowa. Ulicą odbywa się ruch autobusowy i tramwajowy (od pętli Osiedle Górczewska do ul. Powstańców Śląskich).

Najważniejsze obiekty

Pod ul. Górczewską przebiega tunel drugiej linii metra ze stacjami Młynów i Księcia Janusza (otwartymi 4 kwietnia 2020). W przyszłości znajdą się tu również stacje: Ulrychów, Powstańców Śląskich i Lazurowa.

Wzdłuż ulicy Górczewskiej mieszczą się supermarket Tesco, centrum handlowe Wola Park z Ogrodami Ulrychów, osiedla Jelonki, Górczewska, Przyjaźń, Park Moczydło, im. Szymańskiego i Różany Skwer Pysznych Pączków, Kombinat Budownictwa Miejskiego, stadion Olimpii, stacja kolejowa Koło oraz inne budynki użyteczności publicznej. Przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich stoi urząd dzielnicy Bemowo.

Przy ul. Górczewskiej 97 znajduje się urząd pocztowy nr 102, przy ul. Górczewskiej 124 filia urzędu pocztowego nr 46, a przy ul. Górczewskiej 228 znajduje się filia urzędu pocztowego nr 27.

Galeria