Ulica Dzieci Warszawy – ulica w obszarze MSI Skorosze w Ursusie biegnąca od rejonu węzła Alej Jerozolimskich i al. 4 Czerwca 1989 roku do ul. Wiosny Ludów.

Ulica w tym przebiegu istniała jako główna droga wsi Skorosze, łącząc ją z Czechowicami i Salomeą[1]. Ulica została przyłączona do Warszawy wraz z Ursusem w 1977 roku, 4 września 1978 uzyskała dzisiejszą nazwę; wcześniej nazywała się Jana III Sobieskiego[2]. Ulica pierwotnie posiadała połączenie z Alejami Jerozolimskimi i ul. Badylarską, które utraciła w 2012 roku podczas budowy al. 4 Czerwca 1989 roku, zlikwidowano wówczas ok. 200-metrowy odcinek ulicy z zabudową.

Zachodni odcinek ulicy zabudowany jest domami jednorodzinnymi, w latach 70. XX wieku powstały bloki w rejonie ul. Szancera. Do lat 90. XX wieku zachowała się wiejska zabudowa wschodniego odcinka ulicy, w dalszym ciągu uprawiano tam rolę. Od tamtej pory tereny te są sukcesywnie zabudowywane blokami mieszkalnymi.

Ulica poświęcona jest Dzieciom Warszawy, przedstawicielom młodocianego oddziału partyzanckiego mającego na celu odbicie więźniów z Cytadeli.

Przebieg

Od południa, ulica krzyżuje kolejno z ul. Ryżową, ul. Przy Forcie, ul. Skoroszewską, ul. Tomcia Palucha, ul. Szancera, ul. Sławka i ul. Poczty Gdańskiej, ul. Rydzyńską, ul. Baranowską, ul. Nowotyską, ul. Zielonogórską, ul. Rakietników i ul. Plutonu AK „Torpedy”, aby zakończyć się na ul. Wiosny Ludów.

Najważniejsze obiekty

Kapliczka

Przypisy

  1. Mapa niemiecka z 1911 roku
  2. Uchwała nr 45 Rady Narodowej m.st. Warszawy z dnia 4 września 1978 r. w sprawie nadania nazw ulicom