Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Deotymy.
ulica 7-58
Deotymy
Deotymy.JPG
ul. Deotymy
Dzielnica: Wola
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 900 m

Ulica Deotymy – ulica położona na Woli, na osiedlu Koło, która biegnie od ul. Górczewskiej do ul. Obozowej. Patronką ulicy jest Deotyma (właśc. Jadwiga Łuszczewska), poetka, pisarka, autorka m.in. powieści Panienka z okienka.

Ulica powstała w latach 20. XX wieku (nazwę oficjalnie nadano w 1921 roku), kiedy to była niewielką uliczką na Kole, która biegła od ul. Górczewskiej do ul. Łuszczewskiej (potem Żmichowskiej), a następnie w latach 30. XX wieku została przedłużona na północ do ul. Zawiszy. Wraz z budową osiedla Towarzystwa Osiedli Robotniczych i Banku Gospodarstwa Krajowego przedłużono ulicę do Obozowej, wówczas też rozpoczęto budowę kościoła. W południowej części ulicy zachowało się też trochę wcześniejszej zabudowy.

W 1939 roku ulica rozpoczynała swój bieg od ul. Górczewskiej, po czym kierowała się na północ krzyżując kolejno z planowaną Bielskiego, Żmichowskiej, Zawiszy oraz Ożarowską, by zakończyć się u zbiegu z Obozową i Dahlberga. W planach było przedłużenie ulicy na południe, do ul. Moczydło (przecinałoby ono takie ulice jak Godzimira, Chwaliboga i Pakoską), którego jednak nigdy nie zrealizowano. Zabudowa została częściowo zniszczona podczas II wojny światowej, szczególnie w południowej części ulicy, jednak osiedle Koło-TOR przetrwało w dobrym stanie. Zabudowa została uzupełniona w latach 50. i 60. XX wieku kolejnymi osiedlami w ramach osiedla Koło. Przebieg ulicy nie zmienił się znacząco, nie licząc korekty przebiegu południowego odcinka w latach 60. XX wieku, by skierować ulicę do skrzyżowania z Elekcyjną. W latach 2009-2010 ulica przeszła generalny remont – wybudowano między innymi wysepki przystankowe dla nowo skierowanego tu autobusu linii 167 oraz ścieżki rowerowe.

Kościół św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny

Ulica rozpoczyna swój bieg pod skrzyżowania z Górczewską i Elekcyjną, po czym kieruje się na północ krzyżując się kolejno z ulicami Bielskiego, Batalionu Pięść, al. Żmichowskiej, Czorsztyńską, Brożka, Sitnika, Ringelbluma i Ożarowską, by zakończyć się na skrzyżowaniu z Obozową i Dahlberga. Na całej długości wzdłuż ulicy biegnie ścieżka rowerowa.

Wzdłuż ulicy znajdują się następujące obiekty: