Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Cynamonowa.

Ulica Cynamonowa – długa na 1,4 kilometra ulica na osiedlu Na Skraju, na Ursynowie. Ciągnie się od Płaskowickiej na południu do Ciszewskiego na północy. Posiada po dwa pasy w każdym kierunku.

Ulica Cynamonowa rozpoczyna swój bieg na skrzyżowaniu z Płaskowickiej, po czym biegnie na północ przecinając kolejno ulice: Kulczyńskiego, Grzegorzewskiej, Szolc-Rogozińskiego, Indiry Gandhi i dojazd do Polinezyjskiej. Kończy swój bieg na skrzyżowaniu z ulicą Ciszewskiego.

Widoczna na fotomapie z lat 1976-1977. Była polną drużką o przebiegu identycznym do dzisiejszego. Kontrastuje to z mapą z 1982, kiedy ulica została już wyasfaltowana, a wzdłuż niej nieśmiało zaczęły powstawać pierwsze bloki mieszkalne.

W listopadzie 2015, na odcinku od Indiry Gandhi do Ciszewskiego, zwężono ją do jednego pasa w obu kierunkach. Powstały pasy rowerowe w każdym kierunku, zredukowano liczbę miejsc parkingowych. Na prawie całej długości odcinka wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Inwestycja wywołała kontrowersje, jest możliwy powrót do wyglądu ulicy sprzed zmian.

Nazwa ulicy pochodzi od cynamonu – popularnej przyprawy kuchennej.

Otoczenie

  • Cynamonowa 19 – Budynek "Cynamonowy Dom"
  • Cynamonowa 21 – Targowisko Na Skraju

Galeria

Linki zewnętrzne

Advertisement