Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Cybernetyki.
ulica 2-21
Cybernetyki
365solaris.JPG
Autobus na ul. Cybernetyki
Dzielnica: Mokotów
Okres powstania: lata 50. XX wieku
Długość: 1 010 m

<place lat="52.17645060" lon="20.99353910" /> Ulica Cybernetyki – ulica na Mokotowie, która przebiega od ul. Komitetu Obrony Robotników do ul. Orzyckiej.

Historia

Ulica została wytyczona w latach 50. XX wieku w związku z decyzją o budowie Południowej Dzielnicy Przemysłowej Służewiec. Swoją nazwę otrzymała w 1960 roku i początkowo biegła od ul. Obrzeżnej do Wirażowej, po drodze przechodząc przez tory kolejowej linii radomskiej, natomiast na początku lat 60. jej bieg uległ skróceniu do ul. Taśmowej. W 1971 roku ulica uzyskała przedłużenie do ul. Orzyckiej.

Została gruntownie przebudowana w latach 2009-2011 w celu połączeniu jej z ul. Komitetu Obrony Robotników. Zmiany przyspieszyła budowa trasy N-S, ulica została przedłużona i poprowadzona nad nią wiaduktem. W ramach inwestycji przebudowano skrzyżowanie z ul. Wynalazek (uniemożliwiono skręty w lewo), z Obrzeżną (uruchomiono sygnalizację świetlną), wybudowano rondo z Postępu, poszerzono ulicę do dwóch pasów, nie zapomniano także o ścieżkach rowerowych. Została oddana do ruchu 17 listopada 2011 roku[1].

W czerwcu 2016 Rada Warszawy przyznała fundusze na budowę sygnalizacji świetlnej przy skrzyżowaniu z ul. Wynalazek – miejsce to uchodzi za dość niebezpieczne, inwestycja została zrealizowana w latach 2016-2017[2].

Przebieg

Ulica rozpoczyna się na wschodzie przy Orzyckiej, następnie przecina ulice Rzymowskiego, Obrzeżną, Postępu (dwupasmowe rondo Żabczyńskiego), Wynalazek i Taśmową. Kończy się na granicy Mokotowa z Włochami, jej przedłużeniem jest ul. Komitetu Obrony Robotników.

Przypisy

Zobacz także