Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Ciszewskiego.

Ulica Jana Ciszewskiego (do 19 września 2017: Józefa Feliksa Ciszewskiego) – jedna z głównych ulic Ursynowa biegnąca w relacji wschód-zachód od skarpy wiślanej do Pileckiego.

Patronem ulicy jest Jan Ciszewski, dziennikarz i komentator sportowy.

Historia i przebieg

Ścieżka rowerowa przy skrzyżowaniu z ul. Dereniowej

KEN Center przy skrzyżowaniu z al. Komisji Edukacji Narodowej

Ulica Ciszewskiego zaplanowana została jako jedna z głównych ulic rozległego osiedla mieszkaniowego Ursynów-Natolin i została wybudowana pod koniec lat 70. XX wieku, na odcinku od ul. Dereniowej do ul. Cynamonowej[1], a pierwsze autobusy wyruszyły tą ulicą 19 listopada 1978 roku – były to linie 192, 492 i 604. Ulicę wybudowano od razu we współczesnej długości i szerokości.

W planach jest przedłużenie ulicy na wschód do Miasteczka Wilanów, przeszkodzić mogły mu planowane w tym miejscu inwestycje deweloperskie, jednakże ostatecznie w czerwcu 2015 roku udało się rozpisać przetarg na tę inwestycję.

Do 19 września 2017[2] nazwa upamiętniała Józefa Feliksa Ciszewskiego – inżyniera, publicystę, członka Polskiej Partii Komunistycznej i komunistycznej Partii Związku Radzieckiego – ale została zdekomunizowana.

Zobacz więcej w artykule: Zmiana patrona Ciszewskiego.

Ulica Ciszewskiego rozpoczyna swój bieg od ślepego zakończenia przy skarpie wiślanej, po czym kieruje się na zachód przebiegając w następujący sposób:

Ulica kończy się właśnie na tym skrzyżowaniu, a jej przedłużeniem jest ulica Roentgena. Wzdłuż całej ulicy przebiega także ścieżka rowerowa.

Obiekty i ciekawostki

Stara tabliczka kierunkowa na rogu Rosoła

Ze względu na przebiegającą wzdłuż ulicy linię wysokiego napięcia, znajduje się przy niej niewiele budynków. Adres z ulicą Ciszewskiego mają jedynie: hipermarket E. Leclerc, część budynków SGGW, budynki transformatorowni w pobliżu skrzyżowania z ulicą Rosoła oraz jeden z bloków osiedla Na Skraju.

Galeria

Przypisy