Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Białołęce. Zobacz też: zespół przystankowy Ciołkosza oraz ulica Ciołka.

Ulica Adama Ciołkosza – 400-metrowa ulica, położona w dzielnicy Białołęka na obszarze MSI Nowodwory.

Opis

Wychodzi z ul. Odkrytej, następnie przechodzi obok bloków mieszkalnych aby zakończyć bieg na ul. Światowida. Swobodny przejazd od strony ul. Światowida jest jednak niemożliwy - znajduje się tam brama.

Ulica powstała wraz z blokami osiedla „Nowodwory” Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej na miejscu dawnych terenów rolnych Nowodworów. Pierwszy blok nr 1 oddano do użytku w sierpniu 1997 roku, a ostatni nr 6 w grudniu 1999 roku. Jako część osiedla, jednak już nie przy ul. Ciołkosza, zbudowano także wysokościowiec pod adresem Książkowa 9 (przyjęty do użytku w lipcu 2001 roku).

Nazwę ulicy nadano w orientacyjnym przebiegu już 4 lipca 1991 roku, zanim powstało samo osiedle. Ulica została nazwana po Adamie Ciołkoszu, pseudonim Kremerowski, działaczu socjalistycznym i poruczniku piechoty Wojska Polskiego.

W budynku nr 4 mieści się filia urzędu pocztowego nr 139.

Linki zewnętrzne