Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Branickiego.
ulica Adama 9-20
Branickiego
Branickiego (ulica).jpg
Ulica Branickiego, rejon skrzyżowania z ul. Sarmacką (2016)
Dzielnica: Wilanów
Okres powstania: około 2007 roku
Długość: 1400 m

<place lat="52.15713730" lon="21.07838760" /> Ulica Adama Branickiego – ulica na Błoniach Wilanowskich.

Historia

Ulica została wytyczona na przełomie 2006 i 2007 roku, początkowo była wyłożona betonowymi płytami na odcinku na wschód od al. Rzeczypospolitej.

Nosiła roboczą nazwę „Płaskowickiej-bis” (w linii prostej jest jej przedłużeniem ul. Płaskowickiej), a obecną zyskała 20 maja 2009 upamiętniając Adama Branickiego, właściciela dóbr wilanowskich od 1926 do 1947 roku[1].

W 2007 roku pojawiły się dwie inne propozycje nazwania tej ulicy, pierwsza zakładała upamiętnienia całej rodziny Branickich, a druga – nadania nazwy „Orła Białego”[2].

W 2015 rozpoczęła się budowa ul. Branickiego na odcinku od ul. Sarmackiej do ul. Przyczółkowej. Jej budowa zakończyła się 2 września tego samego roku, kiedy skierowano nią pierwsze autobusy komunikacji miejskiej.

Wzdłuż ulicy powstały przystanki należące do zespołów Branickiego i Sarmacka[3]. W styczniu 2016 roku wyasfaltowano dalszy odcinek do ul. Przyczółkowej[4].

Opis

Docelowo ma zapewnić dojazd z Miasteczka Wilanów przez estakadę ponad skarpą ursynowską na Ursynów[5].

Obecnie rozpoczyna się przed skrzyżowaniem z ul. Ledóchowskiej i przecina al. Rzeczypospolitej (dawniej było tu rondo), ul. Sarmacką poprzez rondo, a przechodzi obok ul. Kazachskiej i ul. Gieysztora kończąc się przy ul. Przyczółkowej, jej przedłużeniem jest ul. Vogla.

Zobacz też

Przypisy