Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Białołęce. Zobacz też: aleja Bohaterów Września i ulica Bohaterów Getta.

Ulica Bohaterów – ulica położona na Białołęce na osiedlu Białołęka Dworska, która biegnie od linii kolejowej Warszawa-Gdańsk do ul. Wałuszewskiej. Po drodze przecina ulice Wałuszewską, Lucyny Messal, Spadkową, Sadkowską, Ziołową, Przeździecką, Ołówkową, Majorki, Dynamiczną i Cytadeli.

Okres przedwojenny

Ulica powstała w latach 30. XX wieku. Na potrzeby powstającego i szybko rozwijającego się osiedla Białołęka Dworska została ona przebita przez pole niemieckiego kolonisty Gula. Jako jedyna ulica ówczesnego osiedla posiadała brukowaną nawierzchnię na całym jej obecnym odcinku. [1]

Okres PRL

Na przełomie lat 50. i 60. XX wieku nastąpiła przebudowa ulicy Bohaterów, która w efekcie zyskała nową, asfaltową nawierzchnię. Ponadto po jednej ze stron jezdni ułożony został chodnik. W 1960 roku, na skutek starań mieszkańców, uruchomiono linię autobusową 152 z pętlą w okolicy północnego krańca ulicy. W 1961 roku rozpoczęto budowę szkoły podstawowej, którą ukończono rok później.[2]

Obecnie

W latach 2010-2012 zlikwidowany został naziemny przejazd kolejowy przy stacji Warszawa Płudy, co poskutkowało niewielką zmianą przebiegu początkowego fragmentu ulicy.

Przy ulicy znajdują się następujące obiekty:

  • Bohaterów 14 – Restauracja "Oregano"
  • Bohaterów 17 – Apteka
  • Bohaterów 17A – Sklep spożywczy
  • Bohaterów 41 – Szkoła Podstawowa nr 110 im. Kazimierza Jeżewskiego
  • Bohaterów 46/48 – Dom pomocy społecznej "Pod Brzozami"
  • Bohaterów 50 – Dom dziecka nr 11

Galeria

Przypisy

  1. Historia Białołęki i jej dzień dzisiejszy, Red. Andrzej Sołtan, 2002, str. 111
  2. Historia Białołęki i jej dzień dzisiejszy, Red. Andrzej Sołtan, 2002, str. 114-115
Advertisement