Ulica Łukiska - ulica leżąca na historycznych Górkach Grochowskich w dzielnicy Praga-Południe, w obszarach MSI Grochów i Gocław.

Przebieg

Ulica rozpoczyna się skrzyżowaniem z ulicą ul. Perkuna i biegnie 150 metrów na północ, aby zakończyć się ślepo na ul. Ostrobramskiej. Ulica kontynuuje bieg po drugiej stronie ul. Ostrobramskiej, mija ul. Znicza i kończy swój bieg na ulicy Bełżeckiej przechodząc w ul. Mlądzką. Przebieg ulicy został przerwany w 1973 roku przy przebudowie ul. Ostrobramskiej w ciąg Trasy Łazienkowskiej.

Nazwa

Nazwa pochodzi od wileńskiego obszaru Łukiszki (m. in. znane więzienie na Łukiszkach) i jest częścią zespołu ulic o nazwach nadanych przez pochodzących z Wilna budowniczych kolonii Górki Grochowskie, która powstała na terenach po forcie XI.

Otoczenie

Przy ulicy znajduje się Park Znicza oraz Rozdzielczy Punkt Zasilania "Grochów". Do 2009 roku odcinek pomiędzy ul. Ostrobramską i ul. Znicza pokrywała nawierzchnia typu "kocie łby". Zabudowa ulicy to głównie domki jedno i wielorodzinne, do wysokości jednego piętra.