Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy pasażu na Kabatach. Zobacz też: pozostałe hipermarkety Tesco w Warszawie.

Hipermarket na Kabatach

<place lat="52.12951482" lon="21.06951060" /> Tesco Kabaty – pasaż znajdujący się na Ursynowie przy al. Komisji Edukacji Narodowej 14.

Historia

Został otwarty w 1999 jako Hit[1], w 2002 sieć została przejęta przez spółkę Tesco.

Od 2012[2] do 2019 prowadzono działania, które miały doprowadzić do powstania w miejscu pasażu dużej Galerii Kabaty. Działania spotkały się z niezadowoleniem części mieszkańców.

W 2017 radni Ursynowa zaapelowali o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na Kabatach. Plan nie został jednak zmieniony.

31 lipca 2019 portal wiadomoscihandlowe.pl podał informację[2], że spółka Kabaty Investments Tesco sprzedała pasaż deweloperowi Echo Investment, który wybuduje w tym miejscu budynek mieszkalny z niewielką częścią handlowo-usługową. Pasaż Tesco ma działać przez kolejne trzy lata, tj. do 2022.

Komunikacja miejska

W pobliżu pasażu znajdują się zespoły przystankowe Osiedle Kabaty (pętla) oraz Metro Kabaty, a także stacja pierwszej linii metra Kabaty.

Dodatkowe informacje

Jako jedyny hipermarket tej sieci w Warszawie jest otwarty 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia (z wyłączeniem tzw. niedziel niehandlowych).

Przy pasażu znajduje się parking naziemny.

Galeria

Przypisy

  1. Maciej Mazur: Hipermarket. ursynow.org.pl, 2012. [dostęp 2015-08-10].
  2. 2,0 2,1 Tesco poddało się. Galeria Kabaty nie powstanie! Nieruchomość kupiło Echo Investment. Wiadomoscihandlowe.pl, 31 lipca 2019

Linki zewnętrzne