Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Targowisko Bemowo - kompleks handlowy zlokalizowany w dzielnicy Bemowo, na terenie osiedla MSI Bemowo-Lotnisko. Leży on między ulicami Powstańców Śląskich, a Wrocławską oraz drogą osiedlową. Długość targowiska to ponad 300 metrów, a jego szerokość to ponad 50 metrów. Leży na osiedlu Bemowo II, przy granicy z Bemowo III i Bemowo IV, oddzielone od niego właśnie Powstańców Śląskich i torami tramwajowymi. Targowisko jest otwarte w godzinach 7:00-19:00, z tym że w sobotę do 15:00, a w niedzielę zamknięte.

Historia

Targowisko pojawiło się wraz z budową osiedli mieszkaniowych w latach 80. XX wieku. Powstało ono na starych płytach lotniskowych oddanej części lotniska Babice, których nie przeznaczono do eksploatacji w ramach ruchu kołowego czy do utylizacji w związku z budową bloków. Miejsce to stało się głównym centrum handlu w tej części Bemowa. Wraz z budową kolejnych osiedli w latach 90. i 2000. liczba budek się rozrosła, podobnie jak uczęszczających. Obecnie obok istniejącego Centrum Handlowego Bemowo i okolicznego centrum jest to wciąż jedno z głównych miejsc handlu w północnej części dzielnicy.

Advertisement