Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla. Zobacz też: Pasaż Stokłosy, ulica Stokłosy, stacja metra Stokłosy i zespół przystankowy Metro Stokłosy.

Ulica Bartóka, w tle zabudowania Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego

Ulica Jastrzębowskiego, widok w kierunku stacji metra Stokłosy

Stokłosy to nazwa osiedla na Ursynowie, które wchodzi w skład rejonu Miejskiego Systemu Informacji o nazwie Ursynów Północny.

Obszar osiedla

Jego granice wyznaczają ulice Ciszewskiego, al. Komisji Edukacji Narodowej, Dolina Służewiecka, droga, która zakręca w kierunku południowym przed przejściem podziemnym, przechodzi obok stadionu przy ul. Koncertowej i zakręca w kierunku wschodnim oraz al. Rodowicza „Anody”.

Historia

Przed II wojną światową na jej terenie nie było praktycznie żadnych zabudowań, budynki znajdowały się jedynie w pasie między dzisiejszą al. KEN i ul. Zamiany (obie ulice jeszcze wtedy nie istniały). Gwałtowny rozwój osiedla nastąpił dopiero w latach 70. XX wieku podczas budowy osiedla Ursynów-Natolin, to właśnie wtedy wytyczone główne drogi osiedla, takie jak Koncertowa, Koński Jar, Stokłosy (ciągi osiedlowe), Jastrzębowskiego czy Bartóka.

Dekomunizacja

Jako, że nazwy ulic zostały nadane jeszcze w okresie PRL niektóre środowiska długo domagały zmiany patronów – m.in. ul. Jana Ciszewskiego (wcześniej Józefa Feliksa Ciszewskiego) i Związku Walki Młodych (dwukrotnie wprowadzano nowych patronów, ale za każdym razem NSA przywracał nazwę ZWM).

Nazwa

Nazwa osiedla pochodzi od rośliny o nazwie stokłosa. Zaczerpnęła nazwę od ulicy Stokłosy. Potem nazwę osiedle przyjęła stacja metra otwarta w 1995 roku. Na terenie osiedla znajduje się także pętla autobusowa Ursynów Północny.

Edukacja

Na Stokłosach znajdują się takie placówki edukacyjne jak Szkoła Podstawowa nr 303, Gimnazjum nr 92 im. Juliana Ursyna Niemcewicza i Gimnazjum nr 96 im. Krystyny Krahelskiej, a także prywatna Akademia Finansów i Biznesu Vistula.

Linki zewnętrzne

Advertisement