Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy obszaru MSI. Zobacz też: dzielnica Mokotów, Dolny Mokotów i Górny Mokotów.

Położenie Starego Mokotowa wg MSI

Rogatki mokotowskie

Park Morskie Oko

Stary Mokotów – część dzielnicy Mokotów, obejmująca jej najstarszą część. Leży nad Skarpą Wiślaną, a więc na Górnym Mokotowie. Obszar Miejskiego Systemu Informacji.

Nazewnictwo

Formalnie nazwa „Stary Mokotów” została wymyślona na potrzeby Miejskiego Systemu Informacji, według którego założeń nazwa osiedla nie może pokrywać się z nazwą dzielnicy, więc zastosowano nazwę rozbudowaną o przymiotnik „stary”.

W rzeczywistości nazwa ta funkcjonowała wcześniej nieoficjalnie jako określenie najstarszej części rejonu (przede wszystkim kwartału ulic wpisanych do krajowego rejestru zabytków: Różanaal. NiepodległościOdolańskaDąbrowskiego).

Położenie

Stary Mokotów położony jest w północnej części Mokotowa. Od wschodu graniczy z rejonem Sielce (który leży już na Dolnym Mokotowie, od południa z Wierzbnem, od zachodu z Wyględowem, a na północy z dzielnicą Śródmieście.

Otoczenie

Znajduje się tu wiele ciekawych obiektów, m.in. Rogatki mokotowskie, Park Morskie Oko z Pałacem Szustra, więzienie mokotowskie, Klub Sportowy Warszawianka, Pole Mokotowskie, Biblioteka Narodowa, budynki Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej, stare zabudowania i niektóre akademiki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Teatr Nowy, Teatr dla dzieci Guliwer, Iluzjon Filmoteki Narodowej (dawniej Stolica) czy Sanktuarium św. Andrzeja Boboli.

Na osiedlu znajdują się dwie stacje pierwszej linii metraRacławicka i Pole Mokotowskie.

Galeria

Obszary Mokotowa wg Miejskiego Systemu Informacji

Górny Mokotów: KsawerówSłużewSłużewiecStary MokotówWierzbnoWyględów
Dolny Mokotów: AugustówkaCzerniakówSadybaSiekierkiSielceStegny