Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla i obszaru MSI. Zobacz też: osiedle Imielin i stacja metra Imielin.

Ulica Roentgena, w tle zabudowania EC Siekierki (2013)

Autobus linii 185 na pętli na Starym Imielinie (2014)

Stary Imielin – dawna wieś, a obecnie osiedle i obszar Miejskiego Systemu Informacji. Jest ograniczony ul. Puławską, Pyrami, Lasem Kabackim i ul. Pileckiego.

Historia

Pierwsze wzmianki o wsi pochodzą z XV wieku, jest opisywany jako Jamielin, Jemielin, Imielinko oraz Emilinek. Została przyłączona do Warszawy w 1951 roku, podczas rozbudowy Ursynowa planowano wybudowanie zajezdni autobusowej.

Od nazwy wsi została zapożyczono nazwę osiedla na Ursynowie Centrum (Imielin) oraz trzeciej stacji linii metra (początkowo miała nosić nazwę Ursynów Południowy).

Nie planowano wcale utworzenia obszaru Stary Imielin, pozostałe tereny dziś wchodzące w jego skład miały znaleźć się w obszarze Grabów. Korekty obszaru Imielin i zmiany nazwy, jak również dodania nowego obszaru Ursynów Centrum, dokonano uchwałą w sprawie uzupełnienia i skorygowania Miejskiego Systemu Informacji w Gminie Warszawa-Ursynów z 2000 roku.

Charakterystyka

Głównymi ciągami komunikacyjnymi są ulice Roentgena i Płaskowickiej, które zbiegają się w południowej części tworząc rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ta druga ulica łączy się jeszcze z ul. Puławską.

Otoczenie

Na terenie osiedla znajdują się m.in Jeziorko Imielińskie, Centrum Handlowe Ursynów, Narodowy Instytut Onkologii oraz Instytut Hematologii i Transfuzjologii. W przyszłości będzie przechodził pod nim tunel Południowej Obwodnicy Warszawy.

Obsługę komunikacyjną zapewniają liczne linie autobusowe, które przejeżdżają przez rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i zatrzymują się w zespole przystankowym Ursynów Zachodni (znajduje się w nim także pętla autobusowa). Na pobliskim przystanku Centrum Onkologii, który znajduje się już na osiedlu Jary na Ursynowie Północnym, można się przesiąść w autobusy jadące w kierunku Mokotowa oraz Lotniska Chopina.

Linki zewnętrzne

Advertisement