Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy stacji techniczno-postojowej. Zobacz też: Karolin (strona ujednoznaczniająca).

Stacja Techniczno-Postojowa Karolin (w skrócie STP Karolin, dawniej STP Mory) – planowana stacja postojowa, techniczna i warsztatowa metra. Podobnie jak na I linii metra (patrz Stacja Techniczno-Postojowa Kabaty), tak i na drugiej linii, która ma połączyć Połczyńską (Bemowo) z Bródnem, ma powstać stacja techniczno-postojowa, w której wagony metra będą poddawane remontom, czyszczeniu oraz przeglądom.

Początkowo stacja techniczno-postojowa drugiej linii miała być zlokalizowana na Pradze Południe, na Koziej Górce, w pobliżu stacji Dworzec Wschodni. Byłaby jednak położona dość daleko od samej linii metra. Dlatego też pojawiła się alternatywa wybudowania STP II linii na Bemowie, konkretnie na Karolinie. Ta lokalizacja jest też uwzględniona na oficjalnych planach metra. Wadą tej lokalizacji jest to, że stacja techniczno-postojowa ma powstać w ramach ostatniego etapu rozbudowy II linii metra i do czasu jej wybudowania cały tabor obsługujący obie linie musiałby być obsługiwany przez STP Kabaty, która nie jest dość pojemna. W kwietniu 2016 podjęto decyzję o przyspieszeniu budowy STP i odcinka II linii metra od stacji Powstańców Śląskich[1]. STP ma zostać oddana do użytku na przełomie 2022 i 2023 roku[2].

Stacja, podobnie jak ta na Kabatach, będzie miała około 30 hektarów powierzchni. Będzie mieścić się przy Połczyńskiej.

Przypisy

Advertisement