Skwerek Berek – widok ogólny

Plac zabaw na skwerze

Tablica z nazwą

Skwerek Berek (właściwie Skwer Skwerek Berek) - skwer na Grochowie, usytuowany pomiędzy ulicami: Rozłucką, Sygietyńskiego i Turbinową. Jego nazwa została wymyślona przez przedszkolaka Kubę Chojnackiego w konkursie przeprowadzonym przez Radę Osiedla Grochów-Kinowa w 2008 roku.

W latach 2007-2008 Rada Osiedla Grochów-Kinowa doprowadziła do rewitalizacji omawianego terenu. Ponieważ nie miał on nazwy, a stanowił najważniejsze na terenie osiedla miejsc dziecięcych zabaw radni postanowili nazwać go. Po konsultacjach z zastępcą Burmistrza Dzielnicy Praga Południe, Adamem Grzegrzółką, Rada Osiedla zdecydowała się na przeprowadzenie konkursu na nazwę skweru wśród dzieci z okolicznych przedszkoli i szkoły podstawowej. W pierwszym etapie konkursu (luty 2008) dzieci zgłaszały luźne propozycje nazwy dla skweru. Drugi etap (marzec 2008) polegał na głosowaniu wśród tych samych dzieci. W szkole podstawowej było to głosowanie tajne, natomiast w przedszkolach, z przyczyn technicznych, głosowanie jawne. Najlepszy wynik uzyskały dwie nazwy: Skwerek Berek i Zaczarowany Świat. W dogrywce przeprowadzonej przez internautów z grochowskich grup tematycznych portalu grono.net wygrała ta pierwsza. W maju nazwa Skwerek Berek została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Dzielnicy Praga Południe, natomiast 28 listopada 2008 roku została ona zatwierdzona przez Radę m. st. Warszawy.

Linki zewnętrzne