Sawa Wilanów (2013)

Sawa Wilanów – widok od ul. Zdrowej (2014)

Sawa Wilanów – budowa drugiego etapu (03.2015)

Osiedle Sawa Wilanów – osiedle położone przy al. Rzeczypospolitej 33, w Miasteczku Wilanów w dzielnicy Wilanów.

Budowa osiedla rozpoczęła się od dwóch pierwszych budynków (nr 7 i nr 6) od strony al. Rzeczypospolitej i planowanej drogi wewnętrznej (12 KDD), która docelowo pobiegnie w kierunku ul. Zdrowej, na działce oznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego symbolem 1 MU. Pierwszy etap zrealizowano latach 2011-2012 według projektu pracowni Plus3Architekci dla spółki BRE Property Partner, budynki oddano do użytku w grudniu 2012 roku. Budynki uzyskały po pięć pięter, ich elewacje wyróżniono licznymi balkonami, loggiami balkonowymi i oknami wstęgowymi klatek schodowych, częściowo obłożono je szarą cegłą. W pierwszym etapie wybudowano około 110 mieszkań o powierzchni od 30 do 107 metrów kwadratowych.

Pod koniec 2014 roku rozpoczęła się realizacja drugiego etapu osiedla, w ramach którego powstaną dwa kolejne budynki (nr 3 i nr 4), mają one być gotowe w pierwszym kwartale 2016 roku. Docelowo w ramach osiedla ma powstać siedem budynków mieszkalnych, a między nimi urządzony zostanie teren zielony oraz placyk z fontanną. Na całym osiedlu znajdzie się 321 lokali mieszkalnych.

Linki zewnętrzne