Sadek Natoliński lub Sadek (także Park Sąsiedzki) to potoczna nazwa terenu zielonego położonego w dzielnicy Ursynów, w obszarze MSI Natolin, pomiędzy ulicami Małcużyńskiego i Żabińskiego.

Sadek ma nieregularny kształt. Od północy jest ograniczony parkingiem położonym na tyłach budynku nieczynnego ujęcia wody oligoceńskiej na Belgradzkiej, od zachodu blokami mieszkalnymi Żabińskiego 7 i 9, od południa nienazwaną ulicą osiedlową i terenem przedszkola nr 267 i szkoły podstawowej nr 336, zaś od zachodu ulicą Małcużyńskiego. Jest rzadko porośnięty zdziczałymi drzewami owocowymi i innymi gatunkami drzew i krzewów. W południowo-zachodnim rogu sadku znajduje się niewielkie rondo. Park przecinają dwa oświetlone chodniki z ławkami – starszy z północy na południowy wschód i nowszy z północy na południowy zachód, kończący się na rondzie. W północnej części sadku znajduje się górka i półkoliste zagłębienie otoczone niskim wałem, w którym dawniej urządzano lodowiska. Przy wejściu do parku stoi kapliczka Matki Bożej Natolińskiej. W 2012 lub 2013 roku miała miejsce modernizacja parku[1], a w 2014 roku w jego środkowej części, w sąsiedztwie wcześniej istniejącego placu zabaw wybudowano siłownię terenową[2].

Nazwa "Sadek Natoliński" nie jest oficjalna, jednak jest używana na stronach internetowych Urzędu dzielnicy[3], w mediach[2], na forach internetowych [4] czy na mapach Google[5]. W ortofotomapie udostępnianej przez Urząd m.st. Warszawy nazwa Sadek Natoliński nie widnieje jako nazwa parku, ale pojawia się w opisie stojaka rowerowego zamontowanego w sadku[6]. W opisie znajdującej się w parku siłowni plenerowej widnieje natomiast nazwa Park Sąsiedzki[7].

Jest to popularne miejsce organizacji imprez plenerowych[8].

Dojazd do zieleńca zapewnia położona w niewielkiej odległości stacja metra Natolin, a także linie autobusowe zatrzymujące się w zespołach przystankowych Małcużyńskiego i Metro Natolin.

Przypisy

  1. Decyzja o warunkach zabudowy nr 004112 z 23 lutego 2012 r. W serwisie historycznym widoczny brak chodnika na zdjęciach z 2012 i jego obecność na zdjęciach z 2013 r. Mapa Warszawy, Urząd m.st. Warszawy. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  2. 2,0 2,1 Powstaną nowe siłownie pod chmurką! Czy znowu w błocie?, Halo Ursynów Kobieta i Dziecko, 24 lutego 2015 r. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  3. Siłownia zewnętrzna – Sadek Natoliński, Ursynów na sportowo. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  4. Sadek – przyszłość już jasna?, użytkownik kub-lus, Gazeta.pl Forum, 17 sierpnia 2012 r. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  5. Sadek Natoliński, Mapy Google. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  6. "opis: w pobliżu siłowni plenerowej; nazwa: Sadek Natoliński". Mapa Warszawy, Urząd m.st. Warszawy. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  7. "opis: Teren Parku Sąsiedzkiego - Siłownia Plenerowa". Mapa Warszawy, Urząd m.st. Warszawy. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.
  8. Tag "sadek natoliński", Warszawskie Dni. Dostęp 28 kwietnia 2015 r.