Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii tramwajowej S. Zobacz też: S (linia autobusowa).

S - historyczna linia tramwajowa zwykła stała, która kursowała w latach 1934, 1938-1939 i 1940-1941.

Historia

Linię uruchomiono po raz pierwszy 1 października 1934 roku na jednokierunkowej trasie z Królewskiej przez ul. Marszałkowską, Aleje Jerozolimskie, ul. Nowy Świat i ul. Krakowskie Przedmieście ponownie na Królewską. Nazwa linii pochodziła od słowa "Śródmieście". Linia została zlikwidowana 11 dni po uruchomieniu, 12 października, z powodu niskiej frekwencji.

Kolejne uruchomienie linii, w charakterze podmiejskim, nastąpiło 9 października 1938 roku, gdy otwarto trasę WyścigiSłużew - przekształcono wtedy w linię "S" linię 19 (Plac TeatralnySłużew) przedłużając ją na Wyścigi, jednocześnie wycofując ją ze Śródmieścia, gdzie zastąpiono ją linią 16. Jej trasa wiodła z Placu Zbawiciela przez ul. Marszałkowską, plac Unii Lubelskiej i ul. Puławską na Wyścigi. Nazwa linii pochodziła od słowa "Służewiec". Linia została zlikwidowana 31 stycznia 1939 roku, gdy numer linii zmieniono na 19 z powodu przyłączenia Służewca do Warszawy.

Linię uruchomiono po raz ostatni 16 czerwca 1940 roku na trasie SłużewWyścigi. Linię zlikwidowano 5 lutego 1941 roku przy zmianie jej oznaczenia na 19s.

Ostatnia trasa

z 16 czerwca 1940 roku

Ulice

SłużewPuławskaWyścigi

Linki zewnętrzne