Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

S10 – linia Szybkiej Kolei Miejskiej, która kursowała do tej pory pięciokrotnie.

Pierwszy raz linię uruchomiono 11 czerwca 2010 roku na trasie Warszawa WschodniaWarszawa Falenica śladem wcześniejszej linii SKM S1 w związku z wyłączeniem z ruchu Wału Miedzeszyńskiego z powodu wysokiego stanu wody w Wiśle. Po zakończeniu utrudnień postawiono pozostawić ją na stałe, a po wakacyjnym zawieszeniu przywrócono ją 1 września 2010 roku jako linia S1 na przedłużonej trasie do Otwocka.

Linia po raz kolejny kursowała w dniach od 29 czerwca do 1 września 2013 roku na trasie Warszawa Wschodnia – Otwock w związku z podzieleniem linii S1 na skróconą S1, S10 i S11 z powodu remontu mostu średnicowego. Kolejnym razem kursowała wahadłowo między stacjami Warszawa Falenica oraz Otwock w dniach od 13 do 27 października 2014 roku, a następnie od 15 września do 8 grudnia 2015 roku w związku z wyłączeniem ruchu między stacjami Warszawa Anin i Warszawa Międzylesie na trasie Warszawa Międzylesie – Otwock.

Linia wróciła w okresie 24.09. - 06.11. 2018 na trasie Otwock - Warszawa Służewiec i kursowała w dni powszednie. Uruchomiona została w związku z modernizacją linii kolejowej Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki i zamknięciem jednej krawędzi peronowej na stacji Pruszków (ruch odbywał się wahadłowo po jednym torze).

Po raz kolejny uruchomiona została w okresie 24.-31.08. 2019 roku na trasie Warszawa Zachodnia - Pruszków w związku z remontem torowiska linii średnicowej i skróceniem linii S1 do relacji Otwock - Warszawa Powiśle

Ostatnia trasa

z 31 sierpnia 2019 roku

Przystanki

K1.gif Warszawa Zachodnia
S.gif Warszawa Włochy
S.gif Warszawa Ursus
S.gif Warszawa Ursus-Niedźwiadek
G.gif Piastów:
S.gif Piastów
G.gif Pruszków:
K2.gif Pruszków

Linki zewnętrzne

Advertisement