Powstanie Warszawskie
dzień po dniu
Flaga PPP.png
lipiec
preludium
sierpień
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  
wrzesień
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
październik
  1
2 po upadku

11 września 1944 roku, wobec zbliżającej się do Warszawy Armii Czerwonej, strona polska zrywa rozmowy w sprawie kapitulacji powstania. Z tego samego powodu nabierają na sile niemieckie ataki mające na celu odepchnięcie powstańców od brzegów Wisły, szczególnie na Czerniaków.

Czerniaków w najbliższych dniach staje się głównym obiektem niemieckich ataków. Ruszają natarcia wzdłuż ulicy Czerniakowskiej w stronę ulicy Zagórnej oraz od parku im. Jana III Sobieskiego. W wyniku szturmów powstańcy muszą wycofać się z części zabudowań fabrycznych przy Rozbracie między Łazienkowską a Przemysłową, utrzymują jednak całą ulicę Przemysłową, przyczółek na Łazienkowskiej i Port Czerniakowski. Ulica Łazienkowska zostaje zbombardowana, a ludzie, którzy ukryli się w kościele Matki Boskiej Częstochowskiej, giną pod gruzami, bomby spadają także na kościół św. Aleksandra. Odparty zostaje także atak w rejonie Książęcej, którędy wiedzie połączenie dzielnicy ze Śródmieściem.

W Śródmieściu ucichły działania bojowe. W szpitalu powstańczym przy Mokotowskiej 55 umiera mjr Gustaw Billewicz "Sosna". Bez większych zmian toczą się także walki na Górnym Mokotowie – tu pojedyncze oddziały przeprowadzają nieliczne wypady. Na Sielcach skutecznie bronią się reduta w fabryce "Magnet" przy Stępińskiej oraz oddziały w rejonie ulic Bończa, Zakrzewskiej i Górskiej. Kontrnatarcie ppłk. Remigiusza Grocholskiego "Waligóry" nie powodzi się. Kilkanaście osób próbujących wydostać się z miasta zostaje rozstrzelanych na ul. Idzikowskiego. Nocą z Żoliborza przeprawiają się dwie łączniczki: Izolda Kowalska "Krystyna" oraz Hanna Morawska "Hanka", ich celem jest nawiązanie łączności z PKWN-em i przekazanie informacji o sytuacji w Warszawie.