Piotr Rocki (ur. 11 stycznia 1974 w Warszawie, zm. 1 czerwca 2020 w Bytomiu) – polski piłkarz i trener. W swojej karierze był związany z licznymi stołecznymi klubami piłkarskimi: Polonezem, Polonią i Legią Warszawa.

Kariera piłkarska

Wychował się na Bródnie. Karierę juniorską zaczynał w Polonezie Warszawa. Występował w nim z późniejszym medalistą olimpijskim Wojciechem Kowalczykiem. Później reprezentował barwy Marcovii Marki oraz warszawskiej Polonii. W tym ostatnim klubie rozpoczynał swoją karierę seniorską. W latach 1994-1996 zagrał w niej w siedemdziesięciu spotkaniach, po czym przeniósł się do Hetmana Zamość.

Później był piłkarzem Górnika Zabrze, Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski oraz Odry Wodzisław Śląski. W tej ostatniej drużynie Piotr Rocki zasłynął jako zawodnik wykonujący oryginalne „cieszynki” po strzeleniu bramki, np. po zdobyciu gola w meczu przeciwko Wiśle Kraków odegrał Lajkonika, przeciw Dyskobolii Grodzisk – Dyskobola, zaś przeciwko Lechowi Poznań udawał parowóz, biegając po całym boisku.

Przed sezonem 2008/2009 przyszedł do Legii Warszawa. Zagrał w 30. spotkaniach, w których zdobył cztery gole – wśród nich jedną w meczu o Superpuchar Polski z Wisłą Kraków na 2:1, która przypieczętowała triumf „Wojskowych”. Po sezonie nie przedłużono z nim kontraktu.

30 czerwca 2009 Rocki został piłkarzem Podbeskidzia Bielsko-Biało. W 2010 dołączył do kadry Ruchu Radzionków, w którym skończył karierę w 2017. W latach 2012-2014 występował w GKS-ie Tychy, Kolejarzu Stróże oraz Polonii Bytom. W 2019 był trenerem Ruchu Radzionków.

31 maja 2020 Rocki trafił w ciężkim stanie do szpitala w Bytomiu po pęknięciu tętniaka mózgu. Zmarł 1 czerwca 2020 w godzinach wieczornych.

Sukcesy

  • Puchar Polski z Dyskobolią Grodziskiem Wielkopolskim (sezon 2006/07).
  • Puchar Ligi z Dyskobolią Grodziskiem Wielkopolskim (sezon 2006/07).
  • Superpuchar Polski z Legią Warszawa (sezon 2008/09).

Życie prywatne

Kibicował Legii Warszawa. Był ojcem Denisa Rockiego oraz piłkarza Kevina Rockiego (ur. 17 lipca 2001).

Bibliografia