Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy parafii polskokatolickiej. Zobacz też: Parafia rzymskokatolicka Miłosierdzia Bożego.

Parafia Kościoła Polskokatolickiego p.w Miłosierdzia Bożego w Warszawie - licząca ok. 50 członków, druga co do wielkości w Warszawie parafia Kościoła Polskokatolickiego położona przy ulicy Wilczej 31. Proboszczem parafii jest ks. mgr Marian Madziar.

Historia parafii

Parafia Miłosierdzia Bożego została erygowana 12 grudnia 2005r. decyzją bpa prof. dra hab. Wiktora Wysoczańskiego. Parafia była już wcześniej erygowana przez bpa dra Maksymiliana Rodego w dniu 30 marca 1961 roku, jednak niedługo później została rozwiązana. Wznowienie działalności parafii było konieczne, bowiem dla niektórych wiernych podróż do katedry przy ul. Szwoleżerów, stwarza duże problemy komunikacyjne.

Od marca 2006 roku kaplicę współużytkuje Kościół prawosławny. W wyniku zgody zwierzchników obu Kościołów - prawosławnego metropolity warszawskiego i całej Polski Sawy i polskokatolickiego biskupa Wiktora Wysoczańskiego w kaplicy sprawowane są prawosławne nabożeństwa w języku polskim.

Działalność Parafii

Msze święte w kościele odprawiane są:

  • niedziela: 8:00

Liturgia prawosławna:

  • niedziela: 11:00

Komunikacja

Do kościoła można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się na przystanku Hoża.

Zobacz też

Linki