Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Kościół bł. Władysława z Gielniowa

Wnętrze kościoła parafialnego

Parafia bł. Władysława z Gielniowa – parafia dekanatu ursynowskiego, istniejąca od 1988 roku. Jej siedzibą jest kościół bł. Władysława z Gielniowa.

Historia

Od 1985 istniał ośrodek duszpasterski, gdzie przy ulicy ul. Lanciego (obecnie istnieją tam budynki nr 10 A-H) na ówczesnym polu, ksiądz Eugeniusz Ledwoch odprawiał niedzielne msze polowe.

Wiosną 1987 przy ul. Przy Bażantarni 3 rozpoczęła się budowa kaplicy, w której - pierwszym odprawionym nabożeństwem była pasterka w 1987, której przewodniczył ksiądz Konstanty Rosiński. W 1992 rozpoczęła się budowa domu parafialnego i kościoła (pierwszym odprawionym nabożeństwem była pasterka w 1999, której przewodniczył ksiądz Antoni Piotrowski).

2 maja 1988 roku ks. kardynał Józef Glemp erygował parafię bł. Władysława z Gielniowa (dokument erekcyjny wszedł w życie 15 maja 1988 roku). Pierwotnie teren parafii wyznaczały ulice: Przy Bażantarni, al. Komisji Edukacji Narodowej (do końca lat 90. wirtualna), Migdałowa, Rosoła. W latach 90. do parafii weszły zabudowania ul. Nowoursynowskiej, a także budynki leżące w kierunku południowym - po ul. Wąwozową.

Patron

Pomnik bł. Władysława przy kościele

Parafia jest pod wezwaniem bł. Władysława z Gielniowa (1450-1505), bernardyna, kaznodzieja, poety polskiego, patrona Warszawy.

Duszpasterze

Porządek Mszy św.

Niedziele i święta

  • 7:00
  • 9:00
  • 10:30
  • 12:00 (suma)
  • 13:15 (tylko w okresie roku szkolnego)
  • 15.00 (tylko w III niedzielę miesiąca) - dla dzieci pierwszokomunijnych
  • 18:00 (dla młodzieży)
  • 20:00

Po wszystkich mszach św. w I niedzielę miesiąca - adoracja Najświętszego Sakramentu

Dni powszednie i soboty

  • 7:00
  • 7:30 (tylko w okresie roku szkolnego)
  • 18:00 (w soboty - liturgia niedzielna)
  • 19:00 (tylko od poniedziałku do piątku)

Linki zewnętrzne

Advertisement