Kościół św. Patryka

Parafia św. Patryka - parafia rzymskokatolicka należąca do diecezji warszawsko-praskiej w dekanacie grochowskim, której kościół parafialny znajduje się przy ulicy Rechniewskiego 14 na Pradze Południe.

Historia

Historia parafii św. Patryka rozpoczęło się kiedy to 8.03.1990 roku, postawiono krzyż na nowym placu kościelnym, na którym postanowiono wznieść nową świątynię. 29.09.1990 roku ówczesny Metropolita Warszawski Prymas Polski Kardynał Józef Glemp dokonał poświęcenia, drewnianej kaplicy, którą parafia dostała w darze od Księży Pallotynów z Ożarowa Mazowieckiego. 2.02.1991 roku został wydany dekret erygujący parafię. 25.03.1992r. Parafia św. Patryka w Warszawie stała się częścią Diecezji Warszawsko - Praskiej. 16.04.2000 roku, podczas Misji Świętych i Uroczystości Niedzieli Palmowej, odbyło się uroczyste wejście do nowoczesnego budynku nowego kościoła (uroczystego wprowadzenia do nowego kościoła dokonał ówczesny biskup diecezjalny Diecezji Warszawsko - Praskiej - Ksiądz Biskup Kazimierz Romaniuk).

Duchowni

  • Proboszcz: Ks. Marek Kruszewski .
  • Wikariusze: Ks. Bartłomiej Kopeć, Ks. Łukasz Piotrowski.
  • Rezydent: Ks. Karol Szelągowski
  • Księża wspomagający: Ks. Stanisław Małkowski, Ks. Mirosław Mikulski, Ks. Łukasz Żak.

Działalność Parafii

Msze św. celebrowane są:

  • dni powszednie: 7:00, 8:00, 18:00.
  • niedziela i święto: 8:00, 9:30, 11:00, 12:30, 18:00, 20.00.

Zobacz też

Linki zewnętrzne