Kościół św. Katarzyny

Parafia św. Katarzyny – parafia dekanatu ursynowskiego archidiecezji warszawskiej.

Znajduje się na Starym Służewie przy ul. Fosa 17. Proboszczem parafii jest ks. Wojciech Gnidziński (stan na 29.05.2020).

Historia

Parafia została erygowana przy istniejącym tu kościele już w 1238 roku przez biskupa poznańskiego Pawła z Bnina, biorącym swe początki od XI-wiecznego ośrodka misyjnego benedyktynów, jest tym samym najstarszą parafią w Warszawie.

Kościół parafialny był wielokrotnie przebudowywany i niszczony, od XVI wieku działała szkoła parafialna, a potem także sierociniec i dom opieki. Początkowo parafia podlegała diecezji poznańskiej, dopiero od 1798 roku weszła w skład diecezji warszawskiej.

Należała do największych parafii (należały do niej np. Moczydło czy Okęcie), dopiero po II wojnie światowej została podzielona na szereg mniejszych parafii.

Cmentarze parafialne

W składa parafii wchodzą także dwa cmentarze, jeden położony przy ul. Renety (stary) oraz drugi położony przy ul. Wałbrzyskiej (nowy).

Dodatkowe informacje

Na terenie parafii działa Zgromadzenie Sióstr Służebniczek Jezusa w Eucharystii (Siostry Eucharystki).