Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy programu budowy obiektów sportowych. Zobacz też: osiedle Orlik i ulica Orlika.

"Orlik" na Ursynowie

"Orlik" na Ursynowie

"Orlik" na Bielanach

Moje Boisko – Orlik 2012 – rządowy program budowy ogólnodostępnych, bezpłatnych kompleksów boisk sportowych z szatniami i zapleczem socjalnym w każdej gminie na terenie całej Polski do 2012 roku. Celem programu było udostępnienie dzieciom i młodzieży nowoczesnej infrastruktury sportowej, co miało dać im możliwość aktywnego uprawiania sportu. Program został przygotowany przez Ministra Sportu i Turystki Mirosława Drzewieckiego. Wiązało się z przyznaniem Polsce i Ukrainie prawa do organizacji Euro 2012 i promocją tego wydarzenia wśród społeczeństwa. W Warszawie w ramach programu "Orlik 2012" powstało 10 kompleksów.

Koszt budowy każdego kompleksu nie przekroczył 1 mln zł netto. Trzecia część tej sumy została sfinansowana ze środków gminy, pozostałą kwotę zapłacił rząd i samorząd wojewódzki.

Każdy kompleks składa się z boiska o wymiarach 30×62 m przeznaczonego do gry w piłkę nożną oraz wielofunkcyjnego o wymiarach 19,1×32,1 m do gry w piłkę ręczną, koszykówkę i siatkówkę. Wszystkie "orliki" posiadają sztuczne oświetlenie i budynek sanitarny.

"Orliki" w Warszawie

Galeria

Linki zewnętrzne

Advertisement