Nasz Park (2016)

Nasz Park (2009)

Widok na Nasz Park przed zagospodarowaniem terenu (2004)

Nasz Park – teren zielony na Kabatach u zbiegu al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Telekiego, przy północno-zachodnim wyjściu ze stacji metra Kabaty.

Historia

Twórcą pomysłu był Jacek Powałka, mieszkaniec osiedla Kabaty. Akcję zainicjował 26 maja 2007 roku, kiedy to zamiast dać mamie kwiatka, zasadził czerwony buk[1].

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem lokalnej społeczności, wkrótce posadzono kolejne drzewa. Do października 2007 roku za pieniądze mieszkańców posadzono 86 sztuk drzew i 450 sztuk krzewów.

Neutralnie do pomysłu odnieśli się urzędnicy, uznając działania za nielegalne, jednak jednocześnie nie karząc za nie. Ówczesny przewodniczący ursynowskiej rady dzielnicy Michał Matejka nie wykluczył nadania temu terenowi statusu skweru.

W październiku 2010 roku doszło do pierwszego spotkania mieszkańców z ówczesną burmistrz dzielnicy Urszulą Kierzkowską w sprawie parku, padła wtedy deklaracja o tym, że Nasz Park nie jest już nielegalny i prawie w całości administracja uporała się z problemami własnościowymi tego terenu. W listopadzie 2013 roku w parku powstał chodnik.

Na skwerze posadzono już przeszło 120 drzew i kilka tysięcy krzewów. Wiele drzew w parku posiada tabliczki informacyjne o tym, kto je zasadził, często z własnymi nazwami drzew i historią z nimi związaną.

Galeria

Przypisy

  1. Kabaty - powstaje nielegalny park. Warszawa.wyborcza.pl, 8 czerwca 2007

Linki zewnętrzne