Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla. Zobacz też: Targowisko Na Skraju, ulica Na Skraju i zespół przystankowy Na Skraju.

Panorama osiedla Na Skraju

Bloki osiedla Na Skraju

Blok przy ul. Grzegorzewskiej 3, w którym kręcono serial Alternatywy 4

Na Skraju – powstałe w latach 70. XX wieku osiedle mieszkaniowe położone w dzielnicy Ursynów w rejonie Ursynów Centrum, ograniczone od północy ulicą Ciszewskiego, od zachodu aleją Komisji Edukacji Narodowej, od południa ulicą Płaskowickiej, od wschodu krawędzią skarpy wiślanej. Główną oś osiedla stanowi ulica ulica Cynamonowa. Wraz z osiedlem Imielin wchodzi w skład zespołu osiedli Ursynów Południowy[1][2].

Charakterystyczna dla osiedla jest wysoka zabudowa wielorodzinna, tak zwane blokowisko. W jednym z bloków osiedla (przy ulicy Grzegorzewskiej 3) kręcono serial TV Alternatywy 4.

Najważniejsze obiekty

Na osiedlu znajdują się trzy duże obiekty handlowo-usługowe: KEN Center (w nim m.in hipermarket E. Leclerc), sklep Leader Price i Targowisko Na Skraju. Dawniej, przy ulicy Cynamonowej mieścił się dom handlowy Batmar. W latach 90. XX w. u zbiegu ulic Cynamonowej i Gandhi miało powstać centrum handlowe Ursynowski Fortepian - zdążono jednak tylko postawić metalową konstrukcję i budowę wstrzymano.

W obrębie osiedla znajdują się trzy publiczne szkoły podstawowe, szkoła średnia Liceum Ogólnokształcące im. Księżnej Izabeli Czartoryskiej, Zespół Szkół Przymierza Rodzin, oraz Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin. U zbiegu Gandhi i Rosoła miała powstać duża przychodnia. Wylano fundamenty i wybudowano piwnice, po czym zaniechano dalszej budowy. Później działka, na której znajdują się pozostałości niedoszłej przychodni była rozważana jako jedna z możliwych lokalizacji Szpitala Południowego. Ostatecznie jednak odrzucono ten wariant.

Przy zachodniej granicy osiedla położona jest stacja metra Imielin. Obok niej usytuowany jest multipleks Multikino.

Galeria

Przypisy

  1. Informacja o zespole osiedli Ursynów Południowy (lewa stronica), strona z folderu SBM Ursynów dostępna w serwisie Ursynow.org. Dostęp 8 maja 2015 r.
  2. Informacja o zespole osiedli Ursynów Południowy (prawa stronica), strona z folderu SBM Ursynów dostępna w serwisie Ursynow.org. Dostęp 8 maja 2015 r.

Linki zewnętrzne