Muzeum Sługi Bożego Księdza Jerzego Popiełuszkimuzeum biograficzne poświęcone osobie ks. Jerzego Popiełuszki, umieszczone w podziemiach kościoła św. Stanisława Kostki przy ul. Hozjusza 2.

Koncepcja stworzenia muzeum biograficznego poświęconego ks. Jerzemu Popiełuszce pojawiła się już w 2000 roku ze strony ks. prałata Zygmunta Malackiego, zaś w latach 2002-2004 przygotowano koncepcję muzeum oraz odremontowano część podziemi kościoła – projekt architektoniczny opracował Jacek Kwiatkowski, zaś projekt ekspozycji Zygmunt Malacki, Grzegorz Pfeifer oraz Ewa Anna Zając. Muzeum zostało otwarte 16 października 2004 roku, w ciągu kolejnych kilku lat muzeum odwiedziło około 400 tysięcy osób, w tym dwukrotnie abp Angelo Amato, Prefekt Kongregacji Spraw Kanonizacyjnych. W 2010 roku Instytut Pamięci Narodowej przyznał muzeum nagrodę Kustosza Pamięci Narodowej.

Wejście do muzeum prowadzi przez duży otwór drzwiowy w kształcie krzyża, w kolejnych salach znajdują się pamiątki i wystawy związane z tłem historycznym, osobą kard. Stefana Wyszyńskiego, domem rodzinnym ks. Jerzego Popiełuszki, jego stanem duchownym oraz działalnością aż po jego śmierć i pogrzeb. Znajdują się tutaj jego liczne prywatne rzeczy z czasów dzieciństwa i okresu kapłaństwa, fotografie, a także sutanna, w której kapłan został zamordowany.

Linki zewnętrzne