Most Siekierkowski - widok w stronę Wawra

Most Siekierkowski - widok ze wschodniego przyczółka

Pylon mostu

Most Siekierkowski – najbardziej wysunięty na południe most drogowy w Warszawie, łączący Mokotów i Wawer, wybudowany w latach 2000-2002, jako część Trasy Siekierkowskiej. Konstrukcja mostu podwieszona jest 54 linami nośnymi na dwóch, ok. 90-metrowych pylonach w kształcie litery H.

Dane techniczne

  • długość: 500 m
  • szerokość całkowita: 33-43 m
  • szerokość jezdni: 2x10,5 m
  • liczba przęseł: 5
  • rozpiętość przęseł: 48 m, 77 m, 250 m, 77 m, 48 m

Komunikacja

Mostem kursują autobusy. Ostatnie przystanki przed mostem to Siekierki-Sanktuarium (na lewym brzegu) i Most Siekierkowski (po stronie praskiej).

W 2014 roku most był najruchliwszą przeprawą mostową w Warszawie z 21-procentowym udziałem (ponad 111 tysięcy pojazdów na dobę), co jest znaczącym wzrostem w stosunku do lat poprzednich. W 2012 roku most był trzecią najruchliwszą przeprawą w Warszawie z udziałem rzędu 18% w całościowym ruchu mostowym w mieście, w 2012 roku pokonywało go przeciętnie 98 856 samochodów (22% udziału), co stanowiło nieco niższy wynik niż w 2011 roku (104 640 samochodów; 21% udziału) i było trzecim wynikiem wśród wszystkich mostów w Warszawie.

Ciekawostki

  • Niejednokrotnie pojawiały się pomysły zmiany nazwy mostu. Proponowano m.in. nazwy Most Wiktorii Wiedeńskiej lub Most im. gen. Antoniego Chruściela "Montera"[1]. Ostatecznie, wszystkie propozycje odrzucano.
  • W 2012 roku pojawiła się propozycja, żeby most otrzymał imię Bolesława Prusa[2].

Linki zewnętrzne

Przypisy

Mosty na Wiśle
Historyczne: Zygmunta AugustaPonińskiegoBeseleraKierbedziaPrzy CytadeliWysokowodnySyreny
Istniejące: Skłodowskiej-CurieGrota-RoweckiegoGdańskiŚląsko-DąbrowskiŚwiętokrzyskiŚrednicowyPoniatowskiegoŁazienkowskiSiekierkowski
Projektowane: KrasińskiegoŚródmiejskieNa ZaporzePołudniowy