Metropol – gazeta bezpłatna wydawana przez koncern Metro International. W Warszawie ukazywała się w latach 2000-2007. Dostępna była także też w innych miastach w naszym kraju, lecz nieco krócej. Zawierała informacje o najważniejszych wydarzeniach w kraju i na świecie. Mniej skupiała się na wydarzeniach lokalnych (co, jak twierdzą fachowcy od prasy, było przyczyną upadku tego tytułu w Polsce – ostatni numer ukazał się 5 stycznia 2007 r.). Nadal wydawana jest w 19 krajach na całym świecie.

W Warszawie i w innych miastach Polski tytuł gazety był inny od oryginalnego, używanego na całym świecie. Rozpoznawalny i używany w większości miast tytuł „Metro” nie mógł zostać użyty, gdyż w momencie wchodzenia gazety na rynek była już zarejestrowana gazeta o tytule Metro, więc wydawca zachowując szatę graficzną posłużył się nazwą „Metropol”.

Gazeta dystrybuowana była (jak zresztą w przypadku większości gazet bezpłatnych) w pobliżu skrzyżowań głównych ulic, w miejscach gdzie krzyżuje się wiele linii komunikacyjnych, w budynkach biurowych, centrach handlowych, i innych dużych skupiskach ludzi (np. sklepy na dużych osiedlach, kampusy studenckie).

Linki zewnętrzne