Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy linii metra M1. Zobacz też: M1 (linia tramwajowa).
M1 Czas jazdy (min):
min – max
38 – 41
Częstotliwość: (szczyt – poza – dni wolne)
co 2-34-66-7 minut

M1 – linia metra (rozkład jazdy) kursująca między stacjami Kabaty a Młociny. Na stacji Świętokrzyska istnieje możliwość przesiadki na linię M2.

Historia

Linia została uruchomiona 7 kwietnia 1995 na części trasy – między Kabatami a Politechniką. 26 maja 1998 linię przedłużono do stacji Centrum (tymczasowo rezygnując z budowy stacji Plac Konstytucji). 11 maja 2001 linię przedłużono do stacji Ratusz Arsenał, na nowo wybudowanym odcinku znalazła się też stacja Świętokrzyska. 20 grudnia 2003 linię przedłużono do stacji Dworzec Gdański, tymczasowo rezygnując z budowy stacji Muranów oraz przejścia podziemnego łączącego stację z dworcem Gdańskim i zespołem przystankowym zlokalizowanym przed nim – oddane do użytku 28 lutego 2011. 8 kwietnia 2005 linię przedłużono do stacji Plac Wilsona. 29 grudnia 2006 linię przedłużono do stacji Marymont, ale tymczasowo nowo otwarty odcinek obsługiwany był pociągiem wahadłowym. 9 marca 2008 wstrzymano ruch na tym odcinku, a 20 marca 2008 uruchomiono normalny ruch liniowy. 23 kwietnia 2008 linię przedłużono do stacji Słodowiec. 25 października 2008 linię przedłużono do docelowej stacji końcowej Młociny.

Trasa

od 25 października 2008 roku

Stacje

K1.gif Młociny
S.gif Wawrzyszew
S.gif Stare Bielany
S.gif Słodowiec
S.gif Marymont
S.gif Plac Wilsona
S.gif Dworzec Gdański
S.gif Ratusz Arsenał
S.gif Świętokrzyska
S.gif Centrum
S.gif Politechnika
S.gif Pole Mokotowskie
S.gif Racławicka
S.gif Wierzbno
S.gif Wilanowska
S.gif Służew
S.gif Ursynów
S.gif Stokłosy
S.gif Imielin
S.gif Natolin
K2.gif Kabaty