Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Jelcz MEX na trasie linii „L”.

Lhistoryczna linia autobusowa pospieszna, która kursowała na trasie z Międzynarodowego Portu Lotniczego do Emilii Plater. Linię obsługiwały zajezdnia autobusowa Inflancka i zajezdnia autobusowa Chełmska.

Historia

W warszawskiej komunikacji miejskiej „L-ka” odegrała dwa krótkie epizody, kursując od 21 maja 1967 do 31 marca 1968 roku, oraz od 25 listopada 1973 do 4 lutego 1974. Linia została uruchomiona w celu szybkiego i sprawnego dojazdu z centrum miasta do lotniska. W pierwszym okresie kursowała przez całe miasto, łącząc krajowy port lotniczy z centrum, a dalej z Targówkiem i Zaciszem.

Dnia 31 marca 1968 roku linia została zlikwidowana z powodu niskiej frekwencji. W zamian za to przedłużono trasę linii „C”. W drugim okresie kursowania (rok 1973) połączyła tylko centrum z międzynarodowym portem lotniczym. Idea połączenia na lotnisko linią o tej właśnie literze była słuszna, bowiem „L-ka” kojarzyła się z lotniskiem, niestety linia kursowała tak krótko, że Warszawiacy nie zdążyli się nawet do niej przyzwyczaić.

Bezpowrotnie linia została zlikwidowana w dniu 4 lutego 1974 roku z tego samego powodu co wcześniej.

Ostatnia trasa

z 3 lutego 1974 roku

Ulice

Międzynarodowy Port LotniczyŻwirki i WiguryWawelskaal. NiepodległościNowowiejskapl. Zbawicielapl. Konstytucji (powrót: pl. KonstytucjiŚniadeckichNowowiejskaKrzywickiegoWawelska) – MarszałkowskaAleje JerozolimskieEmilii Platerjezdnia południowa PKiNEmilii Plater (przystanek na południowej jezdni PKiN) (powrót: Emilii Platerjezdnia południowa PKiNpl. DefiladMarszałkowska)

Przystanki

K1.gif Międzynarodowy Port Lotniczy
Ż.gif 17 Stycznia
S.gif Sasanki
S.gif Baleya
S.gif Pruszkowska
Ż.gif Banacha-Szpital
S.gif Pomnik Lotnika
S2.gif GUS
S1.gif Nowowiejska
S.gif Plac Konstytucji
S.gif Centrum
K2.gif Emilii Plater

Ciekawostki

  • Linia pospieszna „L” była jedną z najkrócej kursujących linii pospiesznych w Warszawie, a zarazem najwcześniej zlikwidowaną.

Linki zewnętrzne

Advertisement