Krzysztof Grzegorz Strzałkowski (ur. 12 lutego 1981 w Warszawie) – polski samorządowiec i urzędnik, w latach 20102014 wicemarszałek województwa mazowieckiego, w 2014 burmistrz Bemowa, od 2014 burmistrz Woli.

Życiorys

Pochodzi z Zielonki. Ukończył studia politologiczne o specjalności polityka społeczna na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także podyplomowe studia menadżerskie na Wydziale Zarządzania tej samej uczelni.

W latach 20052008 był doktorantem i wykładowcą w Instytucie Polityki Społecznej UW. Od 2002 pracował w instytucjach samorządowych, w tym od 2008 do 2010 jako p.o. dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

W 2006 i 2010 był wybierany do rady powiatu wołomińskiego z list Platformy Obywatelskiej. W grudniu 2010 powołany na wicemarszałka województwa mazowieckiego. Zrezygnował z tej funkcji w maju 2014, gdy objął fotel burmistrza warszawskiej dzielnicy Bemowo. Pełnił tę funkcję do końca kadencji.

W wyborach w 2014 został wybrany do sejmiku mazowieckiego, w grudniu 2014 objął również funkcję burmistrza dzielnicy Wola. W 2018 uzyskał reelekcję do sejmiku, utrzymał także stanowisko burmistrza Woli.

Źródło