Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy cmentarza. Zobacz też: Wólka Węglowa (strona ujednoznaczniająca).

Brama wejściowa (2010)

Teren cmentarza od strony południowej (2010)

Teren cmentarza (2010)

Komunalny Cmentarz Północny (tzw. Wólka Węglowa) - największy w stolicy, a zarazem jeden z większych cmentarzy w Polsce i Europie, o powierzchni 143 ha, położony na północnych krańcach dzielnicy Bielany. Cmentarz znajduje się na terenie parafii rzymskokatolickiej św. Ignacego Loyoli. Ma kształt nieregularnego wieloboku graniczącego z Lasem Młocińskim oraz ulicami Kazimierza Wóycickiego, Wólczyńską i Estrady. Znajduje się na nim jedyne w Warszawie krematorium. W pobliżu bramy północnej znajduje się kwatera (E-XVI/XVII-5) żołnierzy niemieckich poległych podczas II wojny światowej.

Historia

W związku z tym, że na początku lat 60. XX wieku zaczęło brakować wolnych miejsc grzebalnych w stolicy, podjęto decyzję o budowie nowego cmentarza. Pierwszą osobą pochowaną na tym cmentarzu była Janina Górska, zmarła 2 lutego 1973. Do tej pory pochowano tu około 150 000 zmarłych.

Pochowani na cmentarzu

Dojazd

Do Komunalnego Cmentarza Północnego można dojechać autobusami miejskimi:

Dodatkowo we Wszystkich Świętych (1-3 listopada) są uruchamiane autobusowe linie cmentarne:

Linki zewnętrzne