Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Kościół widziany od strony ul. Indiry Gandhi

Kościół św. Tomasza Apostoła – świątynia rzymskokatolicka zlokalizowana w dzielnicy Ursynów, przy ul. Dereniowej 12. Siedziba parafii św. Tomasza Apostoła.

Historia

Początkowo w miejscu dzisiejszego kościoła św. Tomasza Apostoła istniała tymczasowa kaplica, wzniesiona w 1983 roku. Pierwotny projekt wzniesienia świątyni parafialnej w wyeksponowanym miejscu na skarpie wiślanej został odrzucony przez władze PRL, dlatego budowa kościoła została zlokalizowana wewnątrz osiedla Imielin.

W latach 1986-1992 wzniesiono dom parafialny Betania, zaś 15 czerwca 1995 roku wmurowano kamień węgielny pod budowę świątyni. Budowa obiektu zaprojektowanego przez Andrzeja Fabierkiewicza i Stanisława Stefanowicza nadal trwa. Konsekracja kościoła miała miejsce 4 czerwca 2006 roku.

13 września 2006 ok. godziny 18 na dachu kościoła wybuchł pożar, w wyniku czego zniszczeniu uległa znaczna część jego powierzchni. Przyczyną pożaru było zaprószenie ognia przez robotników pracujących na dachu.[1]

Kolejny pożar wybuchł w nocy, z 13 na 14 stycznia 2008 w zagrodzie ze zwierzętami znajdującej się przy kościele. W wyniku pożaru zginęło kilka zwierząt. Przyczyną pożaru było prawdopodobnie podpalenie.

Przypisy

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Advertisement