Katarzyna Munio

Katarzyna Munio (ur. 1 września 1971) – polityk, samorządowiec, radna Warszawy w latach 20062010, kandydatka w wyborach na prezydenta Warszawy w 2010.

Działalność polityczna

Była radną m.st. Warszawy kadencji 2006–2010, początkowo z ramienia Platformy Obywatelskiej, a później Stronnictwa Demokratycznego. Pracowała w komisjach sportu i rekreacji, edukacji i rodziny, infrastruktury i inwestycji, kultury oraz w doraźnej komisji ds. organizacji Euro 2012. W 2007 startowała z list Platformy Obywatelskiej do Sejmu.

13 marca 2009 opuściła szeregi Platformy Obywatelskiej, rezygnując jednocześnie z przewodniczenia kołu PO w dzielnicy Włochy. Decyzja jej była protestem przeciwko polityce PO w Warszawie, zbyt wysokim (jej zdaniem) finansowaniem budowy stadionu Wojska Polskiego oraz polityce zatrudnieniowej w ramach etatów rozdawanych radnym PO.

W wyborach samorządowych 2010 była kandydatką na prezydenta Warszawy oraz do Rady Miasta z ramienia Samorządowego Porozumienia Warszawskiego „Wspólnota Samorządowa”, jednak nie została wybrana na żadne z tych stanowisk. W wyborach prezydenckich otrzymała 11 465 głosów, co dało jej 1,78%, natomiast w wyborach do Rady Miasta otrzymała 3 366 głosów w okręgu nr 1, co dało jej 4,24% poparcia.

W wyborach samorządowych w 2018 była kandydatką do Sejmiku Województwa Mazowieckiego z okręgu nr 9 (obejmującego Bemowo, Ursus i Włochy) z listy komitetu wyborczego SLD Lewica Razem[1]. Nie uzyskała mandatu, otrzymując 615 głosów (0.55% wszystkich w okręgu)[2].

Pozostała działalność

Była redaktor naczelną i wydawcą bezpłatnej gazety lokalnej „Gazeta Domowa”. W 2010 w rankingu Życia Warszawy została uznana za jedną z 50. najbardziej wpływowych kobiet stolicy. Była wiceprzewodniczącą Zarządu Warszawskiego Stronnictwa Demokratycznego.

Po przegranych wyborach w 2010 zawiesiła pracę na rzecz samorządu i zajęła się własną działalnością. W styczniu 2014 wraz z dziennikarzem Janem Fusieckim otworzyła lokal „Chłodna 25” w kamienicy przy ul. Chłodnej 25.

Życie prywatne

Ma męża oraz dwójkę dzieci: syna Wilhelma i córkę Zuzannę.

Przypisy

  1. Wybory samorządowe 2018 - kandydaci Warszawa, wiadomosci.gazeta.pl, dostęp: 27 czerwca 2020.
  2. https://www.portalsamorzadowy.pl/osoba/katarzyna-munio,19492.html Katarzyna Munio – kandydat na radnego], portalsamorzadowy.pl, dostęp: 27 czerwca 2020.

Linki zewnętrzne