Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy osiedla i obszaru MSI. Zobacz też: Jeziorki Południowe i zespół przystankowy Jeziorki Północne.

Warszawa Dawidy

Jeziorki Północne – osiedle i obszar MSI na Ursynowie, do 1951 poza granicami Warszawy. Jego obszar wyznaczają: ulice Farbiarska, Baletowa, granica gminy do Czempińskiej i bocznica kolejowa metra. Granice osiedla „Jeziorki Północne” zostały ustalone 18 czerwca 1998 decyzją Rady Gminy Ursynów, uchwałą nr 563. Do dzisiaj nie wprowadzono ani jednej korekty. Na jego terenie znajduje się stacja KM Warszawa Dawidy.

Głównymi ulicami na osiedlu są: Baletowa, Jeziorki oraz Ludwinowska. Pierwsza oraz trzecia mają bezpośrednie połączenie z ul. Puławską, która biegnie z Mokotowa w kierunku Piaseczna. W graniach wyznaczonych przez Miejski System Informacji znajduje się Cmentarz Pyrski, chociaż jego nazwa nawiązuje do sąsiedniego osiedla (por. Pyry).

W 2015 ul. Baletowa została przystosowana dla ruchu autobusowego, pierwszym dniem kursowania pojazdów komunikacji miejskiej był 21 sierpnia 2016, kiedy poprowadzono linię z okolic stacji metra Stokłosy.

Advertisement