Jerzy Beniamin Flatt (ur. 1768 w Skokach; zm. 17 czerwca 1860 w Radzyminie) – agronom, działacz oświatowy, pedagog, twórca nauczania rolniczego w Polsce.

Szkołę średnią zakończył w Poznaniu, po jej ukończeniu zajął się gospodarstwem, następnie zaś pracował jako nauczyciel w korpusie kadetów w Kaliszu. Na polecenie Stanisława Staszica zajął się tworzeniem szkolnictwa rolniczego w Królestwie Kongresowym – został wytypowany na dyrektora Instytutu Agronomicznego na Marymoncie, w związku z czym odwiedził istniejące tego typu uczelnie w Szwajcarii i Niemczech i przebywał tam na praktykach. Swoje doświadczenia wykorzystał w organizacji Instytutu Agronomicznego, którego dyrektorem był od 1816 do 1833 roku.

Pisał także prace naukowe i artykuły, był redaktorem czasopisma naukowego "Ceres", poświęconego wszystkim gałęziom wiejskiego gospodarstwa (w jednym z wydań zawarta została mapa folwarku Ruda), swoje uwagi i opinie na temat Instytutu Agronomicznego zawarł również w artykule Rolnictwo, wydanym w 1819 roku w "Gazecie Wiejskiej". Zachowany oryginalny rękopis Flatta z pobytu w szwajcarskim Instytucie w Hofwyl znajduje się natomiast w zbiorach Muzeum SGGW.

Jerzy Beniamin Flatt został pochowany na cmentarzu ewangelicko-augsburskim.