Intraco I
adres: ul. Stawki 2
Śródmieście
Intraco (2).jpg
Intraco
Całkowita wysokość: 135 m
Wysokość do dachu: 107 m
Liczba kondygnacji
nadziemnych:
39
Rozpoczęcie budowy: 1974
Ukończenie budowy: 1975
Projektant: Byggnadsproduktion AB

Intraco (szerzej znany jako Intraco I) – wieżowiec położony w Śródmieściu, przy ul. Stawki 2, ósmy pod względem wysokości budynek w Warszawie. Wraz z Hotelem Forum był jednym z pierwszych typowych drapaczy chmur w Warszawie.

Wieżowiec zaprojektowała szwedzka firma Byggnadsproduktion AB dla firmy Intraco S.A. Ma on 138 metrów wysokości i 39 kondygnacji, kształtem przypomina prostopadłościenną bryłę. Elewację pokrywa ciemnozielona lustrzana ściana kurtynowa, którą budynek otrzymał w czasie modernizacji w 1998 roku. Wieżowiec mieści w większości biura, stąd też standard wykończenia przestronnych pomieszczeń jest wysoki. Całkowita powierzchnia biurowa wynosi ok. 31,5 tysiąca m2. Oprócz biur (m.in. Poczty Polskiej) w budynku znajdują się także: filia banku, dwie restauracje, sale konferencyjne, bar, kiosk, punkt fryzjerski, kwiaciarnia, salon odnowy biologicznej i sauna. W podziemiach znajduje się parking na 200 samochodów. Wszystkie pomieszczenia w budynku są klimatyzowane oraz posiadają łącze satelitarne i internet. W pobliżu Intraco znajduje się węzeł przesiadkowy ze stacją kolejową Warszawa Gdańska i stacją metra Dworzec Gdański.

Według projektantów pobliskiego wieżowca North Gate, ma on tworzyć wraz z Intraco symboliczną bramę wjazdową z Żoliborza do Śródmieścia. Rozważane jest także wyburzenie wieżowca i wybudowanie w jego miejscu nowego, ale niższego, wokół którego znajdzie się też kompleks budynków biurowych.

Galeria

Intraco.jpg

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Wieżowce Warszawy
W kolejności od najwyższego do najniższego, uwzględniono wszystkie budynki liczące co najmniej 90 metrów:
Pałac Kultury i NaukiWarsaw Trade TowerRondo 1Centrum LIM (Hotel Mariott)Warszawskie Centrum FinansoweInterContinentalCosmopolitanChałubińskiego 8IntracoSpektrum TowerŁucka CityBłękitny WieżowiecMillennium PlazaCentral TowerNovotelBabka TowerZłote TarasyPZU TowerIlmetHotel HiltonNorth GateThe Westin WarsawJM TowerING Tower